25 Nisan 2008 Cuma

Beşamelli Sebzeli Çanak Köfte

Eve çook aç geldiğiniz ve evde hiç pişmiş, hazırda yemeğinizin olmadığı zamanlar sizin de oluyodur ara sıra mutlaka. İşte bu yemeği uydurduğum gün de böyle bi zamandı. Kısa zaman içinde, evde olan malzemelerle yaptığım bi yemek.

Bildiğimiz köfte hazırladım. Yani,

  • 1 yumurta
  • 250-300 gr kıyma
  • tuz, karabiber, kimyon
  • 1 rendelenmiş soğan ve
  • köfte haline gelebilcek kadar göz kararı galete unu ekleyip yoğurdum.
Köftelere çanak şekli verip fırında biraz pişirdim. (çok pişirmiyoruz çünki sebzeleri üzerine ekleyip tekrar fırına vericez)

Köfteler pişerken, beşamel sosu hazırladım. Benim her zaman yaptığım beşamel sos tarifim burada. Siz kendi beşamelinizi de yapabilirsiniz tabi ki. Köftelerin sayısına göre ayarladığım garnitürü yıkayıp, çok az haşladım. Aslında o kadar kısa süre haşlayabildim ki -zaman kısıtlılığından ötürü- nerdeyse sıcak suda biraz beklettim desem yeridir. Beşamel sosla karıştırıp, köftelerin üzerindeki çukurlara paylaştırdım. Tekrar fırına yolladım. :) Fırından çıkmasından 5-10 dakika önce de üzerlerine rendelenmiş kaşar döktüm. Valla süper oldu bence :)

10 yorum:

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik, harika bir goruntu.

Guzel bir hafta sonu diliyor, sevgilerimi gonderiyorum.

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Canım süper olmuş gerçekten, ellerine sağlık.. İyi haftasonları dilerim..

kirazdünyası dedi ki...

harika olmuş ellerine sağlık mutlaka denemek lazım :)

Adsız dedi ki...

Cok lezzetli görünüyorlar, ellerine saglik canim. Iyi hafta sonlari diliyorum, sevgiler.

uygarimizlahayat dedi ki...

OOOOOOOO canım hayatımdaki en çok sevdiğim yemek uydurma yemeklerdir. birde bu köfte ve beşamel sos olunca akan sular durur, muhteşemmmmmm yapmışsın ellerine sağlık canım benim... Canım ben sana sayfa düzeninin harika olduğunu, şimdi tam bir aşçı olduğunu söyleyecektim bugün o kadar konuştuk msnde ama heyecandan unuttum sana söylemeyi :))) Sayfa düzenin muhteşem olmuş, harikaa görünüyor, seni kocamannnn öpüyorum kendine iyi bak kuzucuğum...

3prenses dedi ki...

canım öncelikle yeni teman çok güzel yemekte süper ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

canımcım
ellerine sağlık çok güzel köfteler, sana gülen mandallardan göndermek istiyorum. Bir hatıram olsun sende. Mail adresime , kendi adresini yazarsan bir iki gün sonra elinde bil şekercim. Öpüyorum

DENİZSEFASI dedi ki...

leydim hiç uyduruk bir yemeğe benzemiyor vallahi, gayet şık bir yemek olmuş, ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

Canım ben çok ciddiyim lütfen adresini yolla. göndericemmm hatıram kalsın sende.. öpüyorumm..

Disalce dedi ki...

canım harika görünüyor...özelliklede tabağın içindeki herşey öyle lezzetli görünüyorki....

ellerine sağlık....

neffis......